lackat.

varför ska man egentligen använda underlack?

(hoppa över inlägget om du inte är ett fan av nagellack)


jo, för utan kommer naglarna vare sig du vill det eller ej bli totalt missfärgade, lite gula i tonen, som om man kedjerökt som en galning i hundra år ungefär.




ser ni den gula tonen? (varför en nagel är vit kommer vi till.)


för att piffa naglarna lite extra kan man ägna en stund åt "marmorering".

då behövs...
- förslagasvis en engångsmugg med vatten.
- tandpetare.
- tejp.
- hushålspapper.






"tejp?" undrar ni.

jo, det kan bli lite kladdigt och för att minimera kladdet gör man ett litet tejpande på fingret som ska målas, mycket smart vill jag lova!

jag valde att grunda med vitt på naglarna som skulle marmoreras.

naglarna som ska målas helt vanligt väntar jag med till sist så man slipper massa kladd i önödan om något skulle gå fel och behövas göra om.



droppa försiktigt färg i vattnet, om allt går rätt till kommer det flyta ut fint över vattnet.




se så fint!
här använde jag bara två färger men det går givetvis att ha hur många man själv vill.




dra försiktigt med en tandpetare genom lacket och snurra till ett litet mönster.
doppa ner fingret med nageln neråt, rakt på lacket. håll still ett par sekunder. ta en tandpetare och dra bort övrig färg på vattenytan så den inte fastnar på nageln då du drar upp fingret igen.

dra bort tejpen och blås försiktigt bort vattendropparna från nageln.






tadaaa! på med överlack så det håller, klaaaart!

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback