sa ni att det var juni månad?

HÄÄÄJ BLOGGEN, HÄJ!


hejsan.
frånochmed igår är jag nykterist för all framtid. eller iaf ett par veckor. minst flera veckor!



i onsdags dansade vi på onsdagsklubben med teens och miffon. jag lykades bränna sönder ena fingret på en cigg. vill ni se bild?


i fredags firades det försenad student. och ojoj vad det firades. det firades till den grad att mamma fick komma och hämta sin vuxna dotter som satt på trottoaren och spydde magsyra och vin i en salig blandning.


NOT MY FINEST MOMENT.


vaknade klockan 8 på lördagmorgon på mamma&pappas soffa med en spann på golvet och gårdagens klänning på. mmm, jag kände mig både stolt och fräsch.

nej det där var ett ljug. jag skämmdes som en hund.



hela lördagen spenderades i vågrätt läge.



idag är det söndag om jag inte tar fel. startade dagen med promenad runt sjön med en god vän. kom hem och insåg att det inte fanns någon hundmat. jag och ramsy tog varsinn macka till frukost.





nu ska jag... plocka fram pensel och färg och måla en hylla som ska upp i köket.


ajaj ont i magen har jag med. efter allt spyande eller är jag bara hungrig? svårt att säga. har dessutom ingen mat hemma, vare sig till mig eller hunden. det år vi göra något åt!


hade det varit sol hade jag nog varit ute. men det är SÅ trå-å-å-kigt. ramsy har jagat flugor. det är så skoj vi (jag och hunden) haft idag.


på promenaden förut pratade jag och min goda vän om andra vänner som skaffat barn och insåg att skulle vi bli med barn är vi för gammla för att klassas som "unga mammor".
nu skulle man bara bli mamma. herre gud, är jag inte ung längre?


det beror ju så klart på vem man jämför med. min farmor som är närmare 90 är jag så klart ung i förhållande till.

men ändå. när slutar man vara ungdom?



jag tänkte baka bröd denna veckan. och då jag letade recept på internet funderade jag på att skaffa en liten bok där jag kan skriva ner mina bästa recept. det känndes inte ungt alls.

det kändes vuxet. usch. är jag redo att vara vuxen verkligen?



jaja. nu tar jag med mig den lille filosofen inom mig och kletar med färg och känner mig barnslig en stund istället.

hejdå för nu.


ps. är dagssländor barn, unga, vuxna och gamla fast dom bara lever en dag? ds.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback