allt eller inget?

mina amigos skrev upp ett par ämnen häromdagen som jag ska ta upp i bloggen efterhand och först ut är porr. porr som idag är ett ganska luddigt begrepp. idagens moderna samhälle där 16åringar pumpar upp bysten med silikon och 12åringar får anorexia efter att ha kollar hur förebilder som nicole richi och lindsay lohan ser ut, näckande brudar som skakar rumpa, ålar sig och simmulerar sex på mtv. och det sist nämnda passar utmärkt att kika närmre på. för en 50 år sedan blev man generad om en kjol slutade över knäet eller om någon så råkade blotta ens en axel. idag däremot har var och varannan kändis blottat ett boob eller klivit ur en taxi och glömt trosan hemma dagen till ära. på mtv pinnar tjejer runt i (ibland) bara underkläder på kroppen (annars ännu mindre). så nu kommer vi till, vad skiljer en average känsis kvinna, antingen i en musikvideo eller på rödamattan för den delen från en av alla damer i tex moore?
inte är det väl den sparsamma outfiten iaf. största skillnaden skulle jag vilja påstå är titeln och inget annat. för är du skådespelerska eller sångerska ses du inte alls som lika billig om du droppar kläderna än om du är utvikningsmodell. borde det dock inte vara tvärt om?
en utvikningsbrud slopar ju kläderna för att just showa med sin kropp och (förhoppningsvis) få betalt för det medans övriga tjejer på mtv (nej inte tjejerna som jucker mot benet på 50cent, snarare pussycatdolls) vill ha cred för sin musik. men hey! om ni behåller kläderna på kanske folk faktiskt lägger lite vikt vid er musik (som ni ändå inte skrivit själva) och uppskattar er för det ni påstår er vara bra på. men okej, era skivor säljer inte lika bra med kläder på. men vad som är konstigt är då, hur fan säljer killar skivor? dom kan ju behålla kläderna på (hey sexyback justin, put you shirt back on.) och ändå sälja som smör. strange?
ja gränsen mellan vad som klassas som porr och inte är hårfin tycker jag. vad tycker ni? vad är porr och inte?




porr för öronen däremot, christian kjellvander. jag exploderar! med den rösten skulle han kunna sweet talka mig till typ vad som helst. (missförstå mig rätt, tack.)



Kommenterer:
Postat av: Ted

Bra skrivet !! kan vara en tankeställare till folk !

2006-10-18 @ 22:51:29
Postat av: emilia

tack ted.:)

2006-10-19 @ 12:49:13
Postat av: Viktor

Bra där...och ett extra plus i kanten eftersom du valde mitt ämne,(från önskelistan)...

2006-10-19 @ 13:41:42
Postat av: emilia

thenks. ja jag fann det intresantare än "färgen grön" och "po(å)ven".

2006-10-19 @ 15:27:28
Postat av: Viktor

Hahaha truuuue!

2006-10-19 @ 15:29:33

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback