blonda barn leka bäst?

jag är inte barnkär, har aldrig varit och om jag i framtiden blir återstår att se. jag har alltid sagt att om jag skulle råka utvecka moderskänslor så köper jag en hund.
dock har jag under senare tid märkt att mitt stenhjärta börjat mjukna lite, men bara lite. dock ändå till den gräns att jag kan le åt tillsynes söta barn och häromdagen på café såg jag till och med ett kid i kanske 3-4 års åldern och tänkte för mig själv "vad kul att ha ett litet kid man kan gå på stan me doch köpa coola kläder till och gå på café och käka en bulle och busa runt med" mitt i mitt svaga ögonblick blev jag dragen upp ur djupet och räddad av..en bäbis! denna varelse befann sig också på caféet och satte helt utan förvarning igång att skrika för kung och fosterland och gjorde mig genast påminnd om te tusen nackdelar och för mig givna anledningar att inte sättab arn till världen. nej fy, barn är som exotiska husdjur, kan verka roliga och för tillfället en bra idé men vad man inte tänker på är alla nackdelar som att dom växer, man måste städa buren dom bor i och se till att dom inte missköts.  nej jag säger, satsa på säkra kort, go by the flow, skaffa något lätt skött som klarar det mesta själva typ en katt eller guldfisk. mycket billigare i drift också!



12 dagar tils jag fyller 20. nedräkningen har på allvar börjat och min kris jag haft följe av har börjat mattas av. nu ser jag nästan fram emot det. det är sjukt att tänka att jag snrt är närmare 30 än 10. sjukt! innan hade jag ångest över att fylla 20 men nu känns det rätt chill ändå.
en sak däremot som inte alls är chill är att jag måste hålla en tight budget fram till skottland och enlands resorna som stundar.
30/10-2/11 far jag och familjen till skottland en svänga för att umgås allihopa, chilla och ha det bra. vet inte vad glasgow har att erbjuda på shopping fronten mer än kiltar och whiskey men däremot 8-11/11 kommer betalkortet gå hett då jag och tjejerna planerar att göra london med stil.
så igår gjorde jag en av det sista lite större ekonomiska utsvävningarna på ett tag framöver och tog mig samman och pinnade till frisööören. hade grymt flyt på drop innen och behövde bara vänta 20 minuter innan det var min tur. 350 spänn smällde det på och det var värt varenda öre. såg ut som jag-vet-inte-vad i håret och kan inte ens dra mig till minnes när jag var ochklippte mig sist! nöjd blev jag iaf med resultatet, och förnyad med, har numera lugg.  dock är jag bara rädd att luggen sötar ner mig lite och gör att jag ser yngre ut vilket jag inteär så förtjust i. fråga två är hur jag ska göra med färgen, om jag ska låta det vara som det är eller slänga i lite slingor och ljusa upp det.. att färga det mer åt det bruna hållet har jag nästan helt lagt på hyllan, trivs bättre som blond..tror jag. åh, denna eviga beslutsångest!

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback