back on track

tillbaka från visiten i skottland. det var kalas mysigt att spendera lite tid med familjen även om vi så klart grälade en del också. gjorde några små fynd och det var faktiskt himla bra grejer som jag länge längtat efter att lägga vantarna på men inte funnit ngt bra på hemmaplan. nr ett ett guldhjärta. vill inte lägga för mycket stålar på det med vill inte heller ha ett likadant som "alla andra" heller och vända mig till trotjänaren h&m. hittade ett perfekt i en trevlig butik för en rimmlig slant.



nr två festlinnet/tubtoppen. en efterlängtad detalj i garderoben. har länge trånat efter en tub att kalasa i men inte hittat ngt som fallit mig i smaken tills jag sprang på fynd två. plisserat svart linne i tubmodell med svart sidenband och rosett under bysten.



ne tre och kronan på verket den ryskinspirerade pälsmössan. har länge drömt om en mössa av denna typ och slog häromdagen till. jag är galen i den och tycker den är kalas snygg. dessutom fuskpäls så ingen kanin på skallen här inte.



pälsmössan har dessutom huvudrollen i min nys livsvision, värme och komfort före allt! glöm avancerade håruppsättningar, varma mössan på! söt scarf runt halsen, no way! största och varmaste halsduken tack. snygga men iskalla pumps? på fest ja, till vardags, nej. mina tassar vill ha och förtjänar värme. har länge viljat ha ett par snowjoggers eller moonboots. fulsnyggt, coolt och härligt för kalla tår.



är också gött sugen på ett par uggs. obotligt fula och otrendiga säger vissa. snygga, varma och fantastiska säger jag!





vill inte utropa mig själv till nån sorts stilpolis här och påstå vad som är duger och inte men nu får det vara nog. det finns tre plagg som verkligen irriterar mig och ger mig rysningar. dessa tre är inte överdrivet snygga, absolut inte speciella eller roliga på ngt vis och två av tre är dessutom redigt dyra fast man snarare borde få betalt för att ha på sig dom. här, rått och kallt kommer dom:
1. gåsjackan
2. seglarjackan
3. bandanan
dessa tre plagg hör hemma på tre helt olika ställen och det är då inte där dom oftast ses.
* gåsjackan - polarexeditioner
* seglarjackan - på segelbåten till sjöss eller i garderoben
* bandanan, eller "snusnäsduken" - på en bondgård eller coola katter som 50cent.


Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback