evolution på basnivå.

tänk hur löjligt lätt man har för att komma ihop sig med folk och bli ovänner. tillochmed med dom man håller av och gillar bäst.
funny, isn't it!
undrar hur många man känner nu som man kommer umgås med och ha kontakt med i vuxenålder. vänner man haft och tyckte bra om har ju kommit och gått, jag kan bara från sista året i gymnasiet komma på ett helt gäng olika folk jag umgicks med flitigt i olika perioder och som jag nu i princip aldrig träffar även om jag med vissa av dom fortfarande har lite kontakt.
om jag tänker på mina absolut tightaste vänner från högstadiet är det knappast någon av dom jag har kontakt med på daglig basis. det var verkligen ett sånt gäng man trodde skulle vara kalastighta resten av livet. dock har jag sporadisk kontakt med de flesta av dom fortfarande med det är ju ljusår från hur det var då.
lite tråkig är ju tanken på detta men det kanske bara är att inse att även kompiskonstalationer utvecklas och rullar vidare, ibland åt olika håll.
jag vill ju veta hur alla kommer se ut som vuxna människor. vad kommer alla jobba med? och vilka kommer hooka och hur ser då deras kids ut? vissa jag känner är typiska förhållande människor, kommer dom gifta sig och leva lyckliga i alla sina dagar? andra faller sig lite mer polygama, kommer dessa fasna för "den rätte-a" eller leva resten av livet med betydligt högre risk att drabbas av någon spexig lööv-relaterad sjukdom men längs vägen ha ack så skoj?
och man har ju hört att i varje klass går det en elev som kommer visa sig vara gay, en som kommer kola i förtid och en som blir alkis eller missbrukare. jag utgår från min gymnasieklass och där vet jag vem som visade sig vara gay, finns det kanske fler måntro? vem som kommer kola i förtid vill jag inte ens tänka på alls, hoppas att det inte inträffar. vem blir då alkis eller missbrukare? jag kommer ju osökt att tänka på v men jag hoppas att det inte blir så. vill inte om 20-30 år gå på stan och se honom ligga i rännstenen med en flaska rödtjut i högsta hugg och skråla om bacchi orden. nä, tror faktiskt inte detta kommer inträffa. tror snarare på att ngn stiff jäkel som kommer att tröttna på sin egna strikthet och ta till flaskan. har två kandidater i skallen för denna plats. tänkte också säga att dom säkert kommer börja skjuta heroin och lyfta på kjolen på rosenlund men då dessa båda är av det manliga könet så bär dom ju knappast kjol. kanske börjar stjäla bilar och sälja syra till skolkids ist. dom skulle också kunna starta en sekt ihop.. hm, den som lever får se..

Kommenterer:
Postat av: Vikk

Hahaha, lätt att det blir jag som blir alkisen hahaha...nää du, du ska nog inte behöva oroa dig...:)

2006-11-15 @ 13:36:31

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback