plastikoperera - ja eller nej.

tänkte här och nu ta upp något som många kanske finner mer intresant än min inställning till svinet, vad jag shoppat denna vecka och om jag föredrar kaffe eller te. (neutral/posetiv, faktiskt inte shoppat denna veckan och te.)
det jag ska klura lite i nu är plastikoperationer.
är det okej att fylla ut pattarna, släta ut rynkor och suga bort kärlekshantagen? ja, varför inte? en fettsugning är ju dyrare än ett gymkort men det går snabbt och lätt att göra och du slipper spendera evigheter på ett svettigt löpband. en krokig näsa eller ett hängigt ögonlock är ju i dessa dagar fixat på ett kick. MEN. duger vi inte alla som vi är? är det inte dessa små "defekter" som gör vårt utseende personligt och intresant?
jag har i princip alltid varit emot plastik kirurgi, men hey, kan jag hålla fast vid detta då jag själv trippade iväg till min tandläkare för att fylla igen min missprydande glugg mellan framtänderna? inget plastikingrepp men jag fyllde ju igen just en sådan sak som gjorde mitt utseende mer personligt.
så vill dy ha större boobs som så många andra idag, kila iväg och köp större tits då, men först. varför vill du ha större boobs? det kansdke är det som är det vesäntliga i denna diskussion. varför vill du förändra din kropp? är det verkligen du som vill ha smalare lår och större hylla eller är det samhället, media, din pojkvän och dagens ideal som vill att du ska ha en liten dock näsa, tits du kan kväva folk med och skidstavar till ben?
folk har i hundratals år förändrat sitt utseende efter förmåga och ideal men hur vill du se ut?
hade du levt utan tidningar och teve hade du säkert diggat dina tits och tyckt dom hade en sjysst size men nu är det ju sällan någon lever så spartanskt utan nu pumpas vi med bilder om hur vi ska se ut.
gör en slätare panna och rakare näsa dig till en bättre person? förmodligen inte och så fort du fått bukt med dina "defekter" kommer du hitta annat att klaga på, jag lovar. och kommer du bli lyckligare av större bröst eller bara 50 000kr fattigare och ett ryggskott på köpet?

vad har ni för inställning och åsikter om plastik kirurgi? komentera gärna.

Kommenterer:
Postat av: Vikk

Plastikoperationer tycker jag är helt ok, sålänge man verkligen tänker igenom det. Om man nu mår så himla dåligt av att ha en potät-snook så varför inte göra nått åt det om man kan? Men typ bröst förstoringar och sånt går helt bort,det är ju bara löjligt!

2006-11-16 @ 19:27:19
Postat av: Mark

Var med och tävla om ett presentkort hos H&M värt 100 kr :)
http://www.webvoter.net/se/vote.cgi?id=69926

Postat av: emilia

viktr: mm, vidareutveckla. varför löjligt? motivera :)

mark: tävling, i'm on.

2006-11-16 @ 21:52:44
Postat av: Honeydew

Jag tycker att det är helt okej att operera sig, det är upp till var och en. Om man tror sig bli lyckligare med bigger boobs så varför inte?

2006-11-16 @ 22:57:04
URL: http://Honeydews.blogg.se
Postat av: Mira

Kul att höra hur andra resonerar!! Själv ska jag på "konsultation" nästa vecka, för arr sedermera göra en fettsugning av mina lår. Men allt om det finns att läsa i min blogg! ; )
Nu ska jag fortsätta läsa i din!
Ha en bra dag!

2006-11-17 @ 08:15:23
URL: http://miranilsson.blogg.se
Postat av: emilia

honeydew: ja det är ju lite det, varför blir man lyckligare av det liskom?

mira: oh, hoppas allt går väl, ska minsann ta och läsa din nu med :)

2006-11-17 @ 11:26:25
Postat av: Frida

Jag tycker att skönhetsoperationer är upp til lvar och en. Skulle jag vara missnöjd med något och vilja göra göra något åt det, varför inte? Idag har vi ju de möjligheterna så då finns det ingen anledning att gå och lida för något. Tycker jag. =)

2006-11-17 @ 20:53:02
URL: http://fridurt.blogg.se
Postat av: Viktor

Ja asså igentligen faller boobsen inom,"gör som du vill bara du blir lycklig"-Genren, men det känns som att kvinnor överskattar boobs jävligt mkt, jag som karlakarl klarar mig verkligen utan ett par monster pattar hahaha.., men som sagt om man tror att det ska göra en lyckligare så ja visst. Men jag tror att boobs är mer utsatta i Media m.m än vad andra kropps komplex är, räknar inte med fetma...

2006-11-17 @ 21:11:43
URL: http://vikktorius.inc.se
Postat av: emilia

frida: klart man borde göra ngt åt det då, emn åter igen, varför är man missnöjd med en sak? ;)

viktor: som jag tidigare sa här med, mår man dåligt över en grej borde man ju ändra det men då måste man gå till djupet med det ordentligt innan. ja booba är väldigt uppe i media liksom, just därför så många tjejer tar åt sig och blir missnöjda med sina egna tror jag och just därför kanske man borde ta en ordetligt funderare både en och två gånger innan man lägger sig på operationsbordet.

2006-11-18 @ 11:24:38

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback