stoned.

jag fördömmer inte folk som pundar, egentligen. var människa får ta ansvar för sitt egna liv. man ska ju inte bortse från faran med droger och vad det gör med/mot folk men under kontrolerade, väl portionerade former är det ju inte mycket farligare än alkohol. jag känner inte så himla många som roar sig med dope men jag bor i alingsås som är den i särklass drogtätaste staden på västkusten och är väl medveten om vad det gör med folk men ändå får jag nog påstå att jag 1000 fler gånger sett dåligheter inträffa efter alkoholbruk än efter random droganvändande.
det är sjukt egentligen att det för en underårig är lättare att få tag på lite hash till helgen än en flaska sprit.

rök med måtta! kisses&lööv.

Kommenterer:
Postat av: Shoobi

hm, kan det vara för att alla dina vänner dricker och knappt någon röker som du har sett fler olyckor med alkohol? en teori bara.

2006-11-20 @ 13:50:32
Postat av: emilia

öh ja vad tror du själv? men alkohol orsakar sjukt mycket fler olyckor är knark och det vet du också om.

2006-11-20 @ 14:48:56
Postat av: Henning

Kan bero på att det är så sjukt många mer som dricker än knarkar också... Alkohol är bra mycket bättre än att knarka det säger sig ju sig självt.

2006-11-20 @ 17:25:07
Postat av: Vikk

Knark, eller iallafall hasch är väll mer personligt skadligt än vad det är för omgivningen, medans andra droger kan nog leda till 1000gr värre saker än alkohol, det var ju en farsa som tog Lsd och sparkade ut sin ny födde son från balkongen bara för att han trodde det var en fotboll... Det finns nog både ros och ris i båda kategorierna men jag tror droger faller under den sämre av dom..

2006-11-20 @ 17:53:18
Postat av: emilia

men hey folk. det var ingen hyllning det var en himla fundering kring ämnet. min blogg, jag säger vad jag vill! wohooooooo

2006-11-20 @ 17:56:29
Postat av: Vikk

Haha det får står väll vi(iallafall jag) också, men detta är även allmänhetens kommentar inläggs box, så vi får säga vad vi vill WoooHooooOOoo...:P

2006-11-20 @ 18:08:35
Postat av: Vikk

Oj inte får står, förstår ska det ju vara hahahahaa

2006-11-20 @ 18:09:17
Postat av: emilia

men yeah klart det är ju det komentarerna är till för. men det verkar som att samtliga tror att jag propagerar för här på ngt sätt vilket jag inte gör, som jag skrev folk får göra vad de själva vill med sina liv så länge de inte skadara andra. alkohol är ju lagligt men det skadas andra av hela tiden liksom. det var lite parallelen där jag var ute efter att det som är accepterat gör så stor skada liksom men typ ingen vill förbjuda det ändå. samma sak med cigaretter, det skadar ju i andrahand också men det är fullt okej ändå.

2006-11-20 @ 18:16:59
Postat av: Vikk

Ja jag förstod att det var dit du ville komma också, men jag kunde inte hålla fingrarna i styr, sen behöver det ju inte betyda att,bara för att alkohol är mer farligt så är droger ett bättre alternativ, vilket du inte heller påstod iförsäg hahaha...Jaja nuff said, keep em comin'

2006-11-20 @ 18:22:35
Postat av: emilia.

kul med diskussion som vanligt :) bra att du är med på noterna iaf och fattar vad det var jag menade.

2006-11-20 @ 18:27:42

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback