to the left

nu har dagen jag länge fruktat kommit, dagen då maggs flyttat till oslo. igår nämligen rullade bilen iväg. hejdåfestade på härliga respekt i lördags. kom på nu att jag visst är skyldig maggan en flska vitt sen dess. i lördags festades det inte bara hjärtligt, kom också ghem från london i lördags. ons-lör, underbara dagar, underbara kvällar. mindre underbart hotellrum.



det var så himla kul att se allihopa igen, anna&jonna speciellt men otroligt kul att träffa erik&joakim med. hade viljat träffa loffert&johanna också men det blev inte så. loffert kommer dock hem snart så vi ses då.

rubriken på detta inlägg har varit som en röd tråd genom den senaste veckan. vi har under resan nynnat på beyonces to the left. den har fungerat som en liten minnesregel då engelsmännen har vänstertrafik som förvidrrade oss en gnutta. men med "to the left to the left" i bakskallen kikade vi duktigt åt rätt håll du vi skulle bege oss över gatorna. to the left befinner sig nu då också maggan då oslo och norge som bekant ligger till vänster om härliga schweden.



viktor&rolf kollektionen är ju som bekant släppt och slutsåld nu med. jag har lite svårt att förstå hysterinöver detta då jag iaf tycker att det minsann inte var ngt att hänga i granen. skulle aldrig köa och trängas för att kamma hem något dom slängt ihop åt h&m. läste också någonstans att kvalitén på plaggen faktiskt ligger under normal h&m standard vilket ju inte direkt heller bådar gott.



nedräkning:


- 26 november: loffert kommer hem! 13 dagar kvar.
- 2 december: hanna kommer hem (eller blir det ev en vecka tidigare, rykterna säger så.)
- 8 december: anna kommer hem! 25 dagar kvar!

imorgon fyller dessutom hanna år! hoppas hon får ett fint firande på båten. längtar tills hon är hemma, då ska vi fira oss ihop eftersom hon var borta på min födelsedag också. måste komma på ngt redigt bra att köpa också. imorgon är det också min namnsdag, undrar om föräldrarna är så vänligt sinnade att de köper en liten present eller om dom kräver dammsugning och diskplockande.

en sak är skum förresten och det är att man går så himla mycket mindre än man tror. hade kära stegräknaren på mig under london vistelsen och var säker på att jag pinnade tio tusentals steg varje dag, det känndes så i mina tassar iaf. men sanningen var den att vi knappt kom upp i 5000 steg om dagen..





liten sammanfattning av londondagarna.

1.  2.  3.  4.  5.  6.  7.


1. lisa&lina på säve klara för avfärd. 2. framme, på väg till råttboet till hotell. 3. anna och det 300år gamla bordet, servitrisen mummlade ngt om hur speciellt det var, vi hörde inget. 4. heavy posing, anna, lina, lisa, jag och caroline. 5. jonna och jag. 6. joakim. 7. jonna och erik.

Kommenterer:
Postat av: Vikk

Dom har glömt att nämna min bror i nedräkningen som kommer hem 21dec...:)

2006-11-14 @ 00:54:39
Postat av: emilia

haha förlåt för det lilla misstaget. men va kul att han kommerrå. på heltid lr över jul?

2006-11-14 @ 12:12:01
Postat av: Vikk

Han kommer minsann på heltid...wiiiiiiiiiiiie!

2006-11-14 @ 16:50:26

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback