yesterday was a good day

söndagen blev räddad! det lutade länge åt att bli en average söndag toppad med plugg men in trillade ett sms med en inbjudan till myskväll hos eken! inte nog med att hon och K-A (inte att förväxslas med A-K) har fått till en redigt tjusig lya, så rackans fint alltså! jo, inte nog med det, det bjöds på morötter och dipp, yum! kulan, hjulet, hasse, eken och jag myste med te, godis man blev blå på tungan av och morötterna då som snabbt rök. frk lök var tvungen att kila hem i förtid då hennes nos började kittlas och nysa av katten. katten som förövrigt heter zero och gillar saker som glittrar.
kikade på starsy&hutch och jag smällde som vanligt av av vad jag såg, huggy bear, snoop! jag är verkligen barnsligt förtjust i honom!



fortfarande: billie the vision and the dancers - summercat! vill ni inte höra mig sjunga och gunga i takt, sätt inte på denna låt.



time to moan! eller egentligen är det varken ältande eller gnällande. jag känner mig så fri. jag är lycklig över att på fullt och ärligt vis vara beyond. nu kan jag verkligen se saker ur annan synvinkel, känna, tycka och tänka ur ett annat perspektiv. skämms nästan över hur jag kännde eftersom han obviously hade tankarna på helt annat håll. nu ser jag saker ur ett neutralt perspekti. lite bitter kanske ändå på ett vis men inte över situationen. eller egentligen visst över rådande situation. jag vet inte vem av oss som har förändrats, allt är verkligen lugnt men jag har svårt att ta honom som person. inte för saker i det förgångna. har han alltid varit sån här? det är inte så jag minns honom. det fanns dagar då jag trodde att jag aldrig skulle le igen, dagar jag trodde ja aldrig skulle vara lycklig igen, trodde jag skulle vandra resten av livet i en dimma.
dimman har lättat och jag ser åter färger.



funderar på att fila ihop en packlista så jag vet om jag behöver tvätta innan onsdag eller inte. iih, det kommer bli så himla kul! längtar efter alla så himla mycket!!



hade häromnatten en konstig dröm. den var rätt sjuk. så här var det iaf, vi skulle ett sällskap folk gå till en klubb. folk diskuterade vilken väg som var närmast och personen var högljuden och skrikig och hävdade att hans väg var närmast. vi gick och gick och jag sa inte så mycket utan gick mest och led över hans extrema begär efter uppmärksamhet från allt och alla. efter ett tag tröttnade jag lite och gick lite snabbare i förväg, tog dessutom en annan väg än de andra. upptäckte vid ett övergångsställe att personen i fråga började komma ikapp. tillslut kom han upp jämnsides. jag minns inte om vi pratade från början, tror inte det men personen var iaf smällhög och viftade omkring sig, spottade, slemmade och spydde(!). högst motbjudande var detta. en tredje person kom i kapp också och dom snackade en del. peron ett började skrika på mig och skälla som en galning. varvat med en del spottande och spyande. skällandet eskalerade och vi skrek på varandra. som så ofta i drömmar blev det hela ännu mer twistat då personen helt plötsligt hade på sig mina stövlar och mössa.ett par vakter fick hans uppmärksamhet och kom fram. jag och den tredje bad att få personen utslängd, MEN, först skulle dom dra av honom stövlarna och mössan. först övervägde jag att inte bry mig och mössan och stövlarna eftersom personen ens vidrört dom och dessutom spytt ner sig själv.

talande dröm? undermedvetna tankar om hur jag ser honom? har kläder ett högre värde i mina ögon än hans välbefinnande? just a dream?



piis. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback