allt och inget, precis vad det är.

god damn va denna veckan blev stressig helt plötsligt. skulle pluggat som en häst på historian igår, pluggade på halv fart i ren prtest mot att det fanns så lite fakta! hur kan man på komvux vilja att de studerande ska göra grupparbeten, på sin fritid!? det är nog lätt att matcha ihop så alla hinner och kan, vissa jobbar, några har massa kids att ta hand om, en del bor utanför stan.. sjukt pyssligt att få till en tid som passar alla i gruppen. dessutom fick vår grupp skitämnet numero uno att slita med. för min del har det gått kungligt illa alltså. nk prov på fredag med. hej.



varför kantades gårdagen av hiphop också? inte lyssnat på sånt på år och dar. satt i skolan i typ två timmar och försökte få ngt gjort (kom ingen stans) och lyssnade på p3 street webradio. väl hemma blev jag gött sugen på att lyssna mer och rotade i arkivet och hittade pstq. kilade senare upp på rummet för att plugga mera (fick noll gjort igen) satte på radion och vad ljöd? p3 live med hiphop only! vad är uppe liksom? i don't get it. kul sak på temat. fått en del komentarer om banksy koben jag köpte och det ligger kandke lite i det. jag ser nog inte ut som någon som lyssnar på hiphop och intreserar sig av streetart. but i love it.



sen kom jag att tänka på ett par saker till.
tänk om mitt liv skulle bli en film eller en bok! i regel slutar ju både böcker och filmer bra, undrar hur det skulle sluta för mig. skulle kunna tänkamig något i stil med bridget jones. vill träna men det inträffar sällan, cigaretter, vin, goda vänner och en hel del gråt. dock hookar ju bridget upp med mark darcy som är både snygg och rik. will i ever find myselfe a mark darcy?
onsdag 11 oktober. 58kg, alkohol 0 enheter, cigaretter 0, killar 0.
ja jag skulle nog göra mig bra som bridget. dock i bok två, på spaning med bridget jones, hamnar hon av misstag i ett thailändskt kvinnofängelse, inte något som får hända i min bok eller film!



fidelity above all!



sa jag förresten att jag ska till oslo en svänga på torsdag? jo minsann det ska jag. rätt spontant faktiskt. maggan ska dit för att kolla på en lägenhet eller något och jag har ändå inget för mig då (yeah right, prov på fre!) så jag beslutade mig för att haka. en smärre roadtrip och kanske lite shopping sitter ju aldrig fel!



"i hear in my mind all of these voices, i hear in my mind all of these words, i hear in my mind all of these music and it breaks my heart,,,suppose i never ever met you, suppose we never fell in love, suppose i never let you kiss me so sweet and so soft"

regina spektor - fidelity.
listen, enjoy, love it.



fenomenet sångröst har senaste dagarna virvlat runt i skallen på mig. rätt konstigt är det allt. först, att då vissa folk sjunger får man rysningar för dom sjunger så ruskigt bra medans det låter förjävligt då andra öppnar käften. konstig sak 2, hur olika kan ens sångröst och vanliga röst vara?! satt med ryggen mot teven häromdagen och hörde någon bli intervjuad och svarade glatt på frågor med kraxig röst, inte hes utan kraxig som om den verkligen var sån. vände mig om för att få ett svar och såg till min förvåning att det var beyonce! som annars sjunger så ljuvt lät som ett rivjärn då hon snackade. att jag tänkt på detta är att jag de senaste dagarna vart på sånghumör och sjungit med både högt och glatt i allt jag lyssnat på utan att ta hänsyn till att jag förmodligen borde vara tyst då jag inte faller in i kategorin över folk med sångröst.



sjunga kan jag inte, sluta röka är jag rätt haj på och nu, projet två, loose some weight! tror det skulle göra susen på alla vis och fronter. trvis inte som det är nu så ett par kilon och framförallt ett gäng centimeter mindre är planen. jag kommer bli fff!



livet är allt bra konstigt är det inte? kroppen, själen, känslor, sinnen. vart sitter allt och hur funkar det egentöigen? tillexempel, då man blir kär. vad är det då som gör att man blir intreserad an en annan person. om man tycker en person är snygg som fan, vad i ens egna hjärna är det som uppfattar personens utseende som snyggt? vad i kemin i hjärnan eller själen eller what ever är det som gör att hjärtat klappar fortare då man ser personen och som också gör att man får ont i magen då personen sårar? jävligt skumt egentligen. annan sak rörande kroppen, kemi och genitik. sjukt hur arvsanlagen lottas ut. om jag tänker på mig och mina syskon och då framför allt mig och min syster. vi är som dag och natt. vi är nästan jämn långa men jag öär mer av den klassiska nordiska modellen, ljus hy, blåa ögon och blond. julia däremot är mörkare i hyn, har mörkt bruna ögon och mörkt hår. vi har väl liknande ansikts drag men helt olika ögon och tänder tillexempel. julia har lite tyngre och jag lite öppnare ögonlock. jag har lite glesare men raka tänder och hon har lite spetsigare och trängre bett. genlotteriet är spexigt.


Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback