belive it or not

en hel dag har passerat utan att jag har tagit en enda cigg, inte ett enda bloss. ett helt dygn till och med har gått. tog den sista ciggen (på minsta 17 dagar) i lördags natt. hets rökte två på raken, blev skakig i knäna, gick och la mig, vaknade dagen därpå och har inte rökt sen dess. kan inte minnas då jag hade en rndaste rökfri dag senast. jag har fruktat för denna dag, det råkar ju vara så att det inte är första gången jag slutar/tar uppehåll och tidigare gånger har jag mer eller mindre gått under, har förvandlats till ett absinensmonster, smygrökt, hävdad att jag haft kontroll (haha, låter som en alkis!). men nu denna gången ska jag inte smygröka. detta är för min egna skull, ingen annans.
har bestämt att jag ska vara rökfri till åtminstonne den 17de.
att vara rökfri tills den sjuttonde innebär två rökfria helger. hur ska det gå? jag har aldrig festat utan att röka. ever! tror inte det är någon god idé att försöka feströka minsann, bäst att hålla sig ifån det helt. kanske råkar smutta ett bloss bara men då får jag skulla mig själv och det är iaf bättre än att ha egna cigg. jaja, ännu är det bara måndag.



igår kom min lil(l)a blogg över hundra sträcket vad det gäller besökare. firade med ett glas vatten och en glass. kände mig tjock och drack ett glas vatten till. kul tyckte jag att se att såpass många har kikat in på bloggen ävewn fast alla kanske inte läser den. förlåt om jag är tråkig med och skriver om till synes ointresanta ting och är sjukligt upphängd på listor av alla de slag. får nog slilla min list frossa med en liten tre av tre.

tre bästa fynden i min garderob (bortglömda och hittade.)
- mina vita puma mys/tränings byxor.
- klänningen som jag köpte som sommarklänning men aldrig använde gör comeback med strumpbyxor, stövlar och kofta!
- raggsockor till frusna tår.

tre bästa fika tillbehören.
- smoothien till glassiga fikan i solen.
- capuccinon till sömniga mysfikan.
- TE! alltid, oberoende av väder och sinnesstämning.

tre saker jag vill äta med mjöl.
- smörgåstårta
- pizza
- wienerbröd, morotskaka och allt annat mumms folk brukar fika på!



idag har andréa fått nycklarna till sitt nya bo med så nu har hon kan man säga lämnat skånegatan bakom sig. hoppas att hon är kvar i lyan ikväll och fixar och donar så jag kan kika förbi och ta mig en titt!

for now. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback