styla eller inte styla..?

en tanke som ofta slagit mig är hur skönt det hade varit med en stylist. alla trötta morgonar då man står och stirrar sig blind rakt in i garderoben eller fredag eftermiddag då man förtvivlat försöker matcha ihop en nice outfit väl passande till kvällens festäventyr. studer som dom hade det ju vart så skönt om den personliga styliten kom inskuttande och snabbt och lätt slängde fram en hög med kläder som in i minsta detalj är som skapade för just min body och som går såå bra ihop med mina färger. (i stylistkittet ingår det självklart en gigantisk walk.in-closet till brädden fyllt med chicka kläder, väskor oh skor.) man hade alltid varit gruvligt snygg, men! hur kul hade det varit? vad hände med den personliga prägeln?
nicole riche (som jag valt att använda som tydligt exempel idag.) tillexempel, hur ball är tjejen? inte särskillt balla alls om ni frågar mig. vem är hon, vart kommer hon ifrån och vad har denna lilla människa åstakommit för att ligga på allas läppar?! i princip inget, eller allt. det beror på hur man ser det. det nicole håller sig flytande på är hennes omtalade viktras och akuta garderobslyft. dock har ju förmodligen hon själv knappt med det ena eller andra att göra. nicloe sattes på knark och vatten diet (länge leve kokain, såå kalorisnålt!) och strax syntes hon i armkrok med stylisten från helvetet, rachel zoe, som förvandlat nicole från rebellisk vamp brud till random jetset tjej. nicoles charm försvann i samma ögonblick som hon fick ett par gigantiska svarta glajjor på näsan och en starbucks mugg i handen. förut var hon tjejen som stack ut och körde sitt egna race nu går det knappt att urskilja henne ur mängden av pinnsmala hollywoodhoppor. en av nicoles (yeah right.) senaste idéer var att slänga i lite löshår och färga allt sammans rödbrunt. ingen jätte hit tycker jag och förmodligen inte hennes egna initiativ. ja blir det snyggt och himla chickt med flugor som håller i ett par veckor innan det är mer ute än en isglass på antarktis men hur kul och personligt blir det?
näe, tacka vet jag celebs som själva väljer och vrakar och mixar och matchar!



så chickt va, och som grädden på moset, en liten hund!



igår mottog jag också ett långt och kärleksfullt mail av min lööv hanna som är ute och seglar på ett av de sju haven. jag blev så glad och fylld av saknad att jag inte kunndde hålla tillbaka tårarna då jag läste vad hon skrev. 6 veckor kvar tills hon är hemma och jag har en kännsla av att jag kommer få slåss med linus om vem som ska få spendera mest tid med henne! :)



igår alkoholiserade jag en stund också, efter en hård dag i skolan pinnade jag till systemet för att inhandla en vinare som jag på kvällen åkte hem till maggan för att ta slut på. första gången på systemet. spännande, nja. kul, ja.

träffade igår också min umgängeskrets nyaste tillförvärv, oliver! ja, malins bäbis alltså :) brukar då inte gilla kids men kunde inte låta bli att charmas av den lille sötnosen!




for now. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback