sundaybloodysunday.

menlöst? nej, elakt, väl planerat och väldigt taktiskt. vad? jo, införandet av söndagar i kalendern. vilodagen. up my. söndagar är inte vilo dag. söndagar är tristess dag. ångestdag. kanske bakisdag. stress dag. fyllt av händelselösa timmar. inte ens det vackraste vackra eller det skönaste sköna är vackert eller skönt på en söndag. maten smakar inte bra, vatten släcker inte törsten. bara för att det är söndag.

NYHET! paolo nutini, listen, enjoy, love it. denna skottska sparvel har en röst som få. underbart. 

igår gick en filmkväll av stapeln. det var trevligt på alla sätt och vis. stockholm boogie och napoleon dynamite stog på schemat. alla var smälltrötta med av någon mening. blev en rätt tidig kväll vilket var skönt.

att vakna var ju dock inte så skönt eftersom det var idag, söndag då jag vaknade. fan va jag hatar söndagar. det första jag ska göra som enväldig härskare och diktator är att stryka söndag ut almenackan. idag borde jag verkligen plugga. det är så mycket man borde göra jämt. jag borde städa också. och jag borde börja träna, äta nyttigt, klä mig bra, vara trevlig, skaffa ett jobb, bli seriös. damn, jag avskyr seriös. jag vill bara glida. vinna ett par miljoner och bara chilla. aah. men nä, lär ju inte inträffa, får väl ge seriös ett försök dårå. men inte nu och inte i år. kanske nästa år.

spanien verkar inte hända längre förresten, nu är jag inne på london ist. jag och lisa slöpratade om att åka dit i vår ist. hade vart skit nice verkligen. får väl se hur saker blir.

sex veckor kvar tills hanna kommer hem. kom hem nu tack! <3

på tisdag fyller jag tjugo också. lite traumatiskt nästan. då är man inte teen längre. men jag tänker inte bli vuxen för det.

ny blogg att bevka,
erics. gillar hans sätt att skriva.

men nu, fika trydligen, dags att göra sig i ordning och plötsligt en aktivitet söndagen till trots.

for now. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback