TEVE 4S NOLLRASISM VECKA.

kollade in drabbad av hat som teve 4 visade igår och fylldes med frustration och ilska. jag blir så arg och ledsen av att se, läsa och höra om just ämnet programet tog upp, nämligen nazism.
vad är felet på folk? jag kan inte förstå! vad är det som får en människa att känna sånt hat och driver dom till att begå dessa hatbrott?! jag kan inte fatta vad det är som är fel! vad är det som skrämmer? varför känner dom sig hotade av folk som är lite "annorlunda"? och en sak till jag tänkt på är, varför har sverige stått och tyst kollat på då dessa kretsar glada i hågen plockat på sig svenska flaggan som symbol för sina åsikter? flaggan är ingen symbol för hat. flaggan tillhör alla. flaggan är din och min, inte deras!
folk är ju så förskräckt oroliga för att verka politiskt inkorekta att man låtsas som inget på nationaldagen och sjunger minsann inte med i nationalsången för man är rädd att tas för rasist. så ska det inte vara!!
sverige är ett vackert och bra land. vi ska vara stolta över vårt land. jag vill kunna sjunga med i nationalsången utan att folk viskar bakom ryggen. både sången och flaggan tillhör landet som tillhör oss! jag vägrar acceptera att dom tagit det som sitt signum och symbol för det är fel! majoriteten av sveriges befolkning är inte nazister och då ska inte heller deras flagga vara en symbol för just det!!

del två av drabbad av hat visas i teve4 på torsdag 26/10 klockan 22.35


Kommenterer:
Postat av: Mark

Det är en speciell kod :)

Postat av: ellis

Jag håller verkligen med! jag blir så arg när jag hör att folk är nazister och att de inte verka ha någon skam i kroppen och helt glatt säger att de är nazist.Herregud.Man blir ju riktigt riktigt förbannad!

2006-10-25 @ 17:19:27
URL: http://ellisellis.webblogg.se
Postat av: Vikk

Programmet var riktigt bra, räddade faktiskt en turktjej idag från värsta rasistiska alkholisten...

2006-10-25 @ 18:19:27
Postat av: Emilia

Fint namn;) :)

2006-10-25 @ 22:15:33
URL: http://brunettenemilia.blogg.se
Postat av: emilia

ellis: kul med lite medhåll! ja det är så ofattbart alltså. usch.
viktor: ja visst var det, missa inte del två idag! nejmen, så du har gått och blivit hjälte nu med.
emilia: haha ja inte sant :P

2006-10-26 @ 10:54:40
Postat av: Lisa

ja du sjöng ju med rätt friskt under nationalsångsstunden på studenten, haha go martin. go emilia!

2006-10-27 @ 12:27:52
Postat av: emilia

hehe ja då släppte alla spärrar :D

2006-10-27 @ 12:41:19

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback