uppförande - bordsskick.

det finns ett par saker jag verkligen har svårt att hantera och en av dom är dåligt bordsskick.
folk som smaskar, kladdar och sörplar äcklar mig till den milda grad och säkert inte bara mig. hur man vid ett matbord, så väl på restaurang som hemma, kan sitta och smaska, tugga med öppen mun och rapa förstår jag inte. brist i uppfostran måntro?
en servett i knäet och inget slamrande med bestick, inget överdrivet petande och klagande på maten heller ser jag också som självklarheter. att man heller inte svarar och pratar på i mobilen om den skulle ringa utan avslutar fort och ursäktar. man lämnar heller inte bordet för en cigarett om inte alla avslutat måltiden.

läsetips till de som kanske änner sig träffade: (jag syftar inte på ngn särskilld men om ni känner er träffade som sagt.)
"nya stora etikett boken" av magdalena ribbing

Kommenterer:
Postat av: shoobi

Maan, jag hatar också smask! Det är det värsta jag vet. När folk pratar med mat i munnen också. word


Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback