what if..

denna dagen är sjuk. ännu sjukare än den bakvända shoppingturen i göteborg igår där jag nästan kammade noll. för idag, alldeles nyss faktiskt hände det något. jag och min vän eric diskuterade över msn lite framtid, studier jobb osv. då av nån anledning jag kom in på slumpen. detta helt sjuka fenomen och vad som sattes i gång i min skalle var en lång spiral av "täk om"..

tänk om kan verkligen driva mig till vansinne. det finns så många tänk om situationer som OM dom hade inträffat hade hela världen vart något helt annat än den idag är, mitt liv ditt liv hade varit något helt annat eller så hade det inte varit alls för dina föräldrar kanske aldrig ens hade träffats om..

om jag börjar med två stora givna  tänk om som hänt i mitt liv är det då jag bytte skola. skulle gått på östlyckan med valde ist nolhaga. hur hade mitt liv sett ut om jag valt östlyckan? vilka hade jag blvit vän med? vad hade jag valt till gymnasiet? vilka nya hade jag då träffat där?

stort val två var att gå om. hur hade livet mitt tett sig om jag valt att inte gå om? hade jag haft något endaste G i betyget? hade jag kanske fått en flipp och pluggat på som fan? samuel och jag hade förmodligen gått i samma klass då, hade vi då blivit vänner? hade jag genom honom träffat killarna i ingared då som jag lärde känna tack vara att jag gick om?

om lisa, lina och jag aldrig hade börjar umgås den där gången och blivit så tajta som vi nu är, vilka hade jag då umgåtts med nu?

jag blir helt slut i huvudet av detta, TÄNK OM tar kol på mig!

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback