erase.

hejochhå. nu äre vatten under broarna mina nära och kära, ja minsann, trodde ni kanske inte efter senatse tidens whinande men ojoj nu äre vind i seglen.
och på tal om vind i seglen så var det ju fredagen den 15 september igår vilket betyder, avresa från öckerö för 2orna på DSG. vilka var på plats för att krama om och vinka av? jo jag och mitt muntra sällskap bestående av frk löfgren, louiloui, maggan och limpan den kraken. det var en festlig färd ut med en och annan felkörning (som vanligt) men väl på plats var det trevligt. fick gå (stappla) ombord på båten gunilla och kika runt. det var massa låga dörrar, höga trösklar och livsfarliga trappor där folk kilade runt framochtillbaka. själv kilade jag inte direkt, snarare gled fram för att undvika platt fall inför fullsatt kaj.
det var fint och sorgligt på samma gång. som tur var var det en övermunter man på plats som sjöng och lirade elorgel för fulla muggar vilket änna tog udden av stämningen lite. den såg vi en tant med papegoja på axeln med, hon var lätt pirat och har nu kapat gunillabåten och ska ut i världen och röva!
det var sorgligt att säga hejdå men vi ses om tio veckor igen baby! det är bara att ta sig i kragen, dags för mig att klara mig på egenhand utan hannas goda råd :)
sen körde vi i 160hela vägen hem för att hinna shapa upp oss inför kvällen som skulle bjuda på en och annan rolighet!
det var hem för pasta, en dusch och klädbyte sen raka vägen hem till storfavoriten A-K! hon var redigt glad i hatten då vi ankände till förfesten och värre blev det. fast ganska stabil var hon ändå alltså, det brukar vara värre.
på tallhyddan vimmlade det av barn. "den nya generationen" som elinG valde att kalla dom igår. jag är glad att jag snart fyller tjugo så jag kan gå på 20klubbar! kommer bli kul. annars vare en mycket trevlig kväll som bjöds. gamla bekanta ansikten som man inte sett på länge länge. andreas och pontus som lumpar och viktor och eric som man inte heller springer på varje dag var kul att se. ja det var en trvlig afton minsann, det tackar vi för.
nu så här dagen efter är jag lite skakig och ska inte ta mig an allt för jobbiga saker. nu ska jag hoppa in i duschen och komma ut som en ny pigg människa, sätta mig på hojen och rulla ner till musses som restaurangen så käckt heter. där ska jag möta upp med lisa lina och sam. ska bli trebligt. ja tack för nu kära blogg.

emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback