hela helgen.

helgen har varit händelserik och trevlig.
i fredags fikade jag för ovanlihgetens skulle en svänga med maggan. sen åkte jag rätt otippat faktiskt upp till nygård för att rida lektion. anna höll i en drop-in grupp så jag droppade. har bara ridit en och samma häst i typ 5 år och nu hade jag inte ridit alls på över ett år så jag var lite ringrostig. trodde knappt jag skulle komma upp på hästen först men sen insåg jag att va faan, den var ju inte större än 160 och det är ju litet! det var bara att hoppa upp och visa vad man kunde! det är ju inte som att jag inte ridit i mina dagar och nervositeten var som bortblåst. denna timma som lektionen tog har dock resulterat i sån fruktansvärd träningsvärk att jag knappt kan gå i trappor!

i lördags hade jag bestämt mig för att plugga hela dagen men jag vet inte vad som hände, nånting gick snett längs vägen för jag satt framför teven hela dagen ist! menmen, framår kvällen var det dags att ta sig samman och hoppa ur pyamasen och göra sig redo. då här klar blev jag.
 -->
mina tradera stövlar som är ett av mina bästa kap i livet.
sen tog jag mitt vin och min hoj och rullade hem till anna för middag och tjejsnack. det var urmysigt att träffa tjejerna igen.

OJ! kom på att jag glömde säga om i fredags jue, vi festade, japps det gjorde vi. på icecream parlour på respekt närmare bestämt. det var trevligt som attans, det var sjysst och jag trivdes. påvägen därifrån hände både ett och annat spännande. ett linus försvann, vi antog att han rörde sig mot tåget. två, maggan slängde sin mobil i en fontän. det var hysteriskt roligt och det förgyllde lätt kvällen. tre, linus rörde sig inte mot stationen, snarare hade han lagt siktet söderut och vandrade planlöst iväg, missade sista tåget hem och framåt fem fick han skjuts av en snäll polis från chalmers till tåget där han fick invänta morgontåget hem till sås. 4, alla däckade på tåget hem utom jag som satt och pratade med danielO, aka satan. han är galet labil och skrämmande men ändå as rolig. jag har sagt det förr och jag säger det igen, den snubben är som en skräckfilm. man är as rädd men man kan ändå inte sluta kolla. han var rolig och jag ville föreviga konom med min kamera. skulle inte gjort så för då hotade han med att krossa en flaska i min skalle. jag lade ner kameran. ja han är rolig han.

tillbaka till i lördags förresten. efter denna eminenta afton är jag stört facinerad av gravida magar. jag har alltid tyckt att det är döds snyggt med gravida magar och tunikor, jag ska bara ha tunikor då jag är på smällen. malin hade ingen tunika men var vacker ändå. jag fick reda på massa spännande mag-fakta. typ att bäbisen faktiskt sover och är vaken i omgångar i magen, jag har alltid trott att dom typ ligger i dvala ända tills dom kommer ut! jag fick känna på magen då den rörde på sig, as fräckt var det! oh malin kommer få urgullig unge! i oktober med, tänk om det blir på min födelsedag!?

nu är det sömnig sundag här igen och klockan är redan kvart över två, jag har varken ätit frukost än eller satt igång att plugga. ska nog ta och göra det nu. måste hinna se hanna en sväng med, har inte setts på en vecka!!! baj, jag hade ju tänkt träna idag med, får se ill att hinna det imorgon ist!

for now, goodbye. emilia


Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback