kolla ut.

välkommen till min blogg, ni kanske har varit här förr men ni har då aldrig sett den så här glammig och snygg! det har vi maggan att tacka för, en hyvens kille helt enkelt, taack!

i fredags seglade hannan iväg i stora båten. eller det var snarare lilla båten. jag hade ränkat med ngt mycket större. visst det var ingen liten flotte men hallå, att hålla till på gunilla båten i två och en halv månad är jag iinte säker på att jag hade klarat för det var inget vidare med svängrum på den alltså. kanske att man skulle stå ut om man var satt i arbete hela tiden men att traska fram och tillbaka på båtjäkel och inte kunna komma bort hade gjort mig galen.
på bilden här intill seglar dom iväg. det var
sorgligt men fint att se.
o103893-16ch på tal om båtar och så så har jag äntligen efter att ha hämtat inspiration från hanna och vännerna på gunilla äntligen fått en alldeles egen sydväst! jag har viljat ha en sån riktigt länge och nu har jag äntligen en! dom är perfekta för dagar med regn och jag kan knappt vänta med att få pröva den, snart sticker jag in skallen i dushen för att få testa den!

sydväst är så skiten, jag lovar!

på tal om "är skiten" upptäckte jag och lisa häromdagen hur illa snett det kan gå då man men eller utan mening översätter engelska uttryck till svenska. kan gå tvärtom också. men det som särskillt slog oss häromdagen var "check out". funkar i de flesta situationer och till både personer och saker. däremot när jag hade nya byxor och skulle berätta det för frk löfgren gick det sämre. "kolla ut mina byxor." nja inte lika rockigt direkt. "kolla ut" är ju en variant av att "titta ut" och att bli uttittad är ju inget man vill blir eftersom det defenitivt är en negativ handling.

ja så kan det gå. nu däremot ska jag till skolan och bli klok på alla sätt och vis. återkommer och jag har på känn att ämnen jag vill beröra då är till exempel koftor, cardigans, skinn, läder och kanske till och med, tjockisar.

tack. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback