malins bäbis och helgen!

malins bäbis har äntligen kommit! mitt i natten ploppade den ut, fast efter 12 slaget så det var idag! första bäbisen i min umgängeskrets! min mamma blev så till sig att hon vill sticka små bäbiströjor till den. oh, längtar tills man får se den lille sparvelen, måste köpa en liten present med till den!



kom på att jag glömt berätta om den oförskämt angenäma lördagen som gick! den var faktiskt på alla sätt och vis en kalas dag. maggan fyllde år också vilket vi ska fira på fredag!
började lördagen med att ta tåget ner till gbg med mamma och ingela för att kila till bokmässan. rätt mysigt att kila runt och kika på folk och spana kändisar.
men oj, oj vad det kryllar av uppstoppade kulturtanter i linne tunikor och brosher av tä med ett tattigt plastglas rödtjut i högsta hugg!

själv kammade jag inte hem en enda "vettig" bok. skönlitteratur med andra ord. däremot 4 andra glidiga böcker. tungviktaren var en om typ 10vägar till världfred eller ngt. får väl se när jag tar mig an den. sen dom tre andra har jag redan hunnit tjuvkika i. en om smink, alltid kul! en om allt och inget man som tjej behöver och vill veta i princip, roligt och finurligt skriven! bok tre är om streetart av artisten banksy och hans grejer, skit nice verkar den med. bra kap!

efter att ha pinnat runt med tanterna och trotsat min celiaki genom att äta en morotskaka (inte bra!) så bytte jag sällskap och mötte upp med lina, lisa, samuel och eric. vi kilade runt ett tag innan lina sam och jag blev trötta i benen och smet ut. väl ute ringde luren och det var andré. nerflyttad från huvudstaden och verkar vara en hyvens trevlig kille. vi tog sällskap in till stan igen innan vi skulle olika håll och jag och lilla gänget styrde kosan mot vasastan för en bit mat och senare en öl.
väl på flygarens för denna enda öl/cider trillade så smorning om niclas och viktor in. lite stelt först kanske men som vanligt blev en öl både två, tre och fyra och stämningen var avslappnad och skön och vi skrattade och hade riktigt riktigt kul!
det tidiga tåget hem som vi planerat sket sig med och vi snurrade hem med 17 över 2 istället. kallt och jävligt var det men damn vilken underbar dag! PUSS!

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback