ordning och reda.

UNDERBAR höstdag, måste bara säga det, underbar höstdag ute mina vänner! kallt som attans också, i varjefall klockan ÅTTA då jag cyklade iväg till skolan, trodde mina stackars händer skulle få frostskador och falla av. från och med nu är de vantar på som gäller alltså.

under cykelturen hem från psykologin slog det mig hur förtjust jag är i listor, kanske tillochmed barnsligt förtjust i listor av alla sorter. jag gillar alltså att lista saker. kan vara vad som helst, det mest går att lista.
under lektionen ägnade vi en stund åt att prata om scheman. scheman som alla människor har, de allra flesta utan att man alls vet om dom. 90% av ens vardag är faktiskt schemalagt. tillexempel morgonschemat. saker man gör varenda morgon dag ut och dag in utan att överhuvudtaget tänka på det. schemat börjar då du vaknar och kliver upp ur sängen. dusch före eller fefter frukost? vänster eller höger strumpa på först? höger eller vänster byxben på först? tevatten på innan du tar fram tekoppen? tänk efter, hur gör ni varenda morgon? då jag tänkte efter så tar jag alltid på mig höger strumpa först och då jag borstar tänderna så börjar jag alltid i vänster del av underkäken.
ALLT är i pincip schemalagt. det är helt galet. utan att man själv vet det fast det i själva verket är en själv som skapat dessa scheman.

förresten, nämde jag speeden man får upp i mina fantastiska walkingskor? ojoj alltså och damn va bekväma dom var!

tror faktiskt att jag ska avsluta här med en lista innan det är lunch dags. tror jag väljer..
fem saker jag alltid har i väskan:
- mobil
- cigg
- cerat
- vattenflaska
- kalender


sådär, lunch. hej. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback