smile, just smile.

hallihallå bloggen.
senaste dagarna har rullat på utan att så himla mycket har hänt. igår hade jag det fruktade historia provet, resultatet är inget att skryta med, usch va irriterad jag ääär! så himla sur verkligen, på mig själv.
däremot fick jag klockan fyra sätta mig på underbara pendeln till göteborg och tröst shoppa:D
nu äntligen är jag redo att möta hösten i ny inköpt höstjacka, jätte fin var den. och billig. h&m, me like.
investerade i en billig väska med. billigt är bra. sen slog jag till med och köpte en cardigan från min nya favvo affär, lindex. jag har aldrig haft några höga tankar om den affären för den är "tantig" men nu på det senaste har dom gjort ett uppsving. jag säger inte att jag får ångest och inte vet var jag ska börja kolla i affären för det finns så mycket att välja på men dom har verkligen sina guldkorn och jag har faktiskt köpt två tröjor därifrån senaste tiden. plus i kanten för lindex.
hade för lite tid för att uträtta allt jag ville, tänkte köpt ett par höstskor med men det hanns inte så det blir kanske att åka ner imorgon igen. mm, köpa!:)



här känner jag att jag skulle kunna ta upp gammalt och älta igen, jag tror jag är inne i en högeffektiv bearbetnings fas.  ah lite älta får jag nog göra, ni som inte orkar med det kan ju hoppa över kommande rader bara. jag tror så här nämligen, i början så ältade jag inte så mycket, då var det stenhårt tänka på annat och låtsas som inget på ngt sätt. det var nog inget bra. nu när det gått lång tid, flera veckor så kan man se på det hela med lite distans och tänka på saker och ting på ett avspännt och förnuftigt sätt. om jag tänker på saken nu så kan jag i ärlighetens namn säga att detta var det bästa som egentligen kunde hända. visst var jag ledsen som en hund då det hände, men smartskalle där, hur bra mådde jag egentligen? jag mådde skit rakt igenom. eftersom jag sen tidigare visste hur människan funkade och betedde sig mot sina tidigare flickvänner så litade jag inte på honom för ett ögonblick. och hur bra är det att bygga ngt på det? mm, färdig ältat för nu. i´ll be back, moahaha.



inte för att det kanske blir muntrare nu, annat tema dock.
som sagt så investerade jag ju i en underbar höstjacka igår som ska hålla mig varm genom den för min del så efterlängtade hösten, hösten som jag talat så väl om, hösten som i år kommer bli min höjdpunkt. men, jag känner redan nu att hur mycket jag än längtat efter hösten, pratat om hösten och drömmt om hösten så går det inte att undvika att hur mysigt mörkret än är så blir jag inte lycklig av det. samma sak händer varje år. det blir till att knapra vitamin tabletter och köpa en sollampa (inte solarie). det händer varje höst/vinter och hör på ngt sätt till. ah jag får se hur jag ska tackla problemet.

for now, bye. emilia

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback