tengo sueño.

fredagen som gick. passerade på något vis helt obemärkt. hann knappt vakna, åka, shoppa, luncha, återvända innan det bar av på nästa tripp.
tripp 1 gick till vårt vackra göteborg i trevligt sällskap av magnus och johan som dom på riktigt kallas. vackert väder var det också denna dag till ära. fick i torsdags span på en tok niice liten väska på min favvo secondhand affär och hade kalas turen att den även på fredagen fanns kvar så jag till min stora förtjusning kunde lägga vantarna på den.
tripp2 gick först ut till maryds ödemarker för att plocka upp ludde innan vi sedan styrde färden mot magra och hushållet jansson-revell. det var smäll trevligt att hälsa på i deras bo och det bjöds på kalas nice mat med!

dock kantades och pröglades denna dag, värre än vanligt, av min trötthet. från det att jag vaknade och klev upp ur sängen till det att jag återvände till den för att njuta av den efterlängtade sömnen var jag konstant trött och rätt håglös rakt igenom hela fredagen. dessutom till min förskräckelse/glädje läste jag i överlevnadsmagazinet cosmopolitan om en eventuell lösning på mitt problem som detta med sovandet faktiskt utvecklats till. i en artikel hade dom uppmärksammat en sjukdom som få känner till men som många omedvetet bär på. så häringa skrev om om sköldkörtelrubbningar, "sköldkörteln reglerar i princip alla organ i kroppen. därför kan symptom uppträda på vitt skilda ställen och kommer ofta krypande under en längre tid. förutom fysiska symptom som trötthet, värk i kroppen, illamående, torr hud, och viktnedgång, påverkas också hjärnan och nervsystemet. vanliga pykiska effekter är oro, nervositet och rastlöshet." till saken hör nu att skulle man kolla upp detta och det skulle visa sig vara sköldkörtel error med antingen för hög- eller lågämnesomsättning så skulle det typ innebära medicinering livet ut ungefär vilket jag är så där lagom sugen på kanske. nä, då slaggar jag hällre!

cosmo skrev också ett par kloka ord på ett av mina favvo ält-ämnen. rubriken löd "snörj en killkompis", vilket jag inte är det minsta lockad av däremot intreserade en av underrubrikerna, som var formulerat som ett påstående, mig och den löd "tar det slut mister du inte bara en pojkvän utan också en vän, det kommer aldrig bli normalt mellan er igen." psykologtipset som följde var enligt min mening klokt och vist och lät så här "om ni var nära vänner en gång i tiden var ni väl det av en enledning, och det finns inget som säger att den anledningen har spelat ut sin roll för att ett romantiskt förhållande tar slut." jag tycker det lät klokt and i do belive in friendship.

spektakulär sak numero uno fredag: det har redan gått en vecka sen hanna åkte!! en hel vecka utan hanna här, och jag har överlevt! en vecka betyder också att det bara är NIO kvar innan hon är hemma igen. hoppas tiden går fort så hon snart kommer hem till oss igen, det är ett par sycken här som behöver hanna här! jag är en!

emilia

Kommenterer:
Postat av: maja

vilken tur att du uppdaterade bloggen nu, jag har ju typ blivit beroende av ditt liv! haha. jag som är flitigt student (nja) har läst en del om det här med sköldkörtelrubbningar, och man märker nog av ganska tydligt att man har det... en tjej i min klass har det och medicineringen stör inte hennes liv nämnvärt alls. hon lever som vanligt, men äter tabletter. gud vilken utläggning. KRAM!

2006-09-24 @ 15:40:16
Postat av: emilia.

ojs, då kanske jag kan sluta oroa mig och utesluta det. lätt hypokondrisk som jag är får jag väl koll om det kan vara ngt annat då! kul att du läser förresten:) kram

2006-09-24 @ 17:34:46

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback