dagstripp till dk.

igår var det roadtrip och landsflykt som gällde. tidig tidig morgon pakcade vi in oss i luddes bil och for. destination, danmark. uppdrag, köpa öl. tog färgan från gbg över, tre timmar att slå ihjäl, värre hade det kunnat vara. ludde blev tagen av speldjävulen och vi fick släpa bort honom från maskinerna. typ. mikael och max hade enklare att hålla sig från att spela upp allt dom ägde.

  

väl i danmark var det inte kul. det låg ett os av skitlukt överallt i fredrikshavn, unplesent! stan var för den delen hemskt tråkig också. lunchade på ett flottigt (fett inte flådigt alltså.) litet hak och sen begav vi oss för att inhandla alkohool.

X antal hundra kronor fattigare, ett lass öl och vin rikare och det var klart! nu hade vi dock 3 timmar att slå ihjäl innan färgan vi skulle med skulle gå. vi tog sikte på skagen. jag var trött trött i bilen och somnade hela tiden och varje gång knuffade ludde på mig och skällde för att jag sov (jag satt fram och skulle agera sällskap.) försökte allt vad jag kunde att hålla ögonren öppna men det bara gick inte, soova!

  

skagen var blåsigt och vackert. efter en promenad på stranden så var vi betydligt mycket piggare och våra skor betydligt obekvämare pga av sand som nästlat sig in.

in i bilen och kurs mot färgorna igen. båten som tog oss hem var mysigare än den vi åkte dit med. vi käkade lite mat (överpris ofcorse!) och ludde fastanade åter igen vid en enarmadbandit. framåt 9 tiden meddelade mikael att det var dags för lost. guud så tråkigt, inte ens på en himla spritbåt kommer man undan lost. i en lite lugnare och mer avskilld del av båten fanns det ett teve spel (wohoo!) och stora teveskärmar. bekväma stolar och soffplatser också. jag hittade ett hörn med en soffa där det knappt satt ngt folk, myste till det så gott det gick och fick lite sömn iaf.

ludde måste spelat bort en himla massa stålars för plötsligt kom han ångande och jag vaknade av att han rotade i min väska efter cigg. hittade det han letade efter och vände raskt och tågade iväg igen. jag somnade om. sen var lost slut och mina tre resevänner kom och satte sig vid mig (tack för att man inte får sova i fred änna.) vi satt och halvsov allihopa tills vi kom fram till härligt vackra göteborg. jag och ludde tog en sista cigg på båten och stog och kollade in gbg och alla lampor. verkligen vackert om natten.

en liten bilfärd senare var man hemma och äntligen fick jag sova! trots en massa bortslösade stålars och en lång uttröttande dag så var det himla kul! tack för det fina sällskapet grabbs.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback