tefve.

gårdagen var sjukt slapp. vaknade vid två och rullade igång dagen. kikade teve och lyssnade på musik hela dagen, slappt på gott och ont.
kollade på en sång till mikael igår kväll om mikael wiehe och hans musik. ett hyllnings program. ett galet bra program med andra svenska artister sjungandes och spelandes mikaels låtar. vem kan man lita på framfört av lars winnebäck och dregen liksom, rätt ball. det var fint, det var bra och jag blev sugen på att sjunga men ännu mer sugen på att spela gitarr. till saken hör bara att jag inte kan spela, hehe typiskt.

sen såg jag en dokumentär, bortglömda om två tjejer från den polska landsbyggden som flyttar till warszawa för ett bättre liv. fy faan va glad jag är att jag bor här. östeuropeer är verkligen inte vackra. men nej, det är inte därför jag är glad att jag är född och uppväxt här i landet lagom. det är helt sinnes hur olika folks liv kan te sig. så olika och så fruktansvärt orättvist. här sitter man och lipar över att man inte har det bra. men fan va bortskämd man är, man har det verkligen så oförskämt jävla bra. tak över huudet, kläder på kroppen och mat på bordet.

Kommenterer:
Postat av: bjugg

jag såg också dokumentären. helt sjukt. ingen kunde lita på någon. men tjejen som bodde hos strippan såg ju reko ut och var grym som fan mot arbetsköparna, typ gubben på fabriken. och angående bruden som blev ihop med alkisen; kärleken är förödande..

2007-01-04 @ 13:48:51
Postat av: Anonym

ja hon brunetten hade massa guts verkligen, det var så skönt att se att hon verkligen sa ifrån och var bestämd. ja, den andra ja, undrar hur livet hade vänt om hon hade hakat på den där långa blondinen ja.. fy fan vilka orättvisor, gaah!

2007-01-05 @ 13:18:36
Postat av: emilia

tidigare av mig själv alltså.

2007-01-05 @ 13:22:24

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback