broken dreams. eller?

häromdagen vaknade jag med tårarna rinnande längs kinderna och kännde mig illa till mods. jag hade drömt om min egna död. i drömmen gick jag runt och storgrät på stan efter att jag fått reda på att jag skulle dö. nästa del av drömmen var att jag satt och skrev ett brev till alla mina vänner som skulle läsas på begravningen, det var jobbigt att skriva till alla hur mycket dom betytt för mig och att jag inte ville lämna dom, det var inte dags än.
sen var det på själva begravningen. kyrkan var fullsatt och alla grät (hej låter lite själviskt men så var det!) dom läste ur brevet där jag skrivit ett par rader till varje person som spelat stor roll i mitt liv och som jag aldrig skulle vilja vara utan. den enda personens annsikte jag fick se var Hs och hon grät och grät då raderna till henne lästes upp.

klart man inte tar det så bra att drömma om sin egna död men då jag googlade drömtydning så kom det fram att det inte alls är så farligt att drömma detta.
BEGRAVNING: glada underrättelser väntar. Det kan förefalla underligt, men drömtydare i alla tider har funnit att denna tolkning är den rätta. Se sin egen: långt och lyckligt liv. I detta sammanhang kan nämnas att just det att man drömmer om sin egen begravning kan vara barndomsminnen som gör sig påminda i det undermedvetna.

KYRKA: Kyrkdrömmar anses ha djup symbolisk betydelse. I drömmen är kyrkan vårt inre, centrum för vår personlighet. För många betyder kyrkan också en trygg famn att fly till i nödens stund. Är man inte troende kan drömmen om kyrkan ändå betyda att man har behov av någon att anförtro sig åt, någon att "hålla i handen".

SJUKDOM: Som så mycket annat i drömmens värld är tolkningen den rakt motsatta. Drömmer du att du eller någon annan är sjuk skulle det alltså betyda hälsa och ett långt liv.

GRÅTA: I drömmen är du förtvivlad men vet inte varför. Det kan till och med hända att du vaknar av att örngottet är vått. Trösta dig då med att det anses mycket lyckosamt att drömma att man gråter - bl. a. lät det innebära pengar! Ett par andra tydningar är: "på sorg följer glädje" och "oväntad lycka".

BREVskriva: det du hoppas slår in.

detta var orden jag sökte på som utmärkte drömmen och det verkar ju inte så illa som man kunde tro. eller så är det ljug och bara ett sätt att få folk som jag att inte vara så rädda för det dom drömt.

image114
(freud den gamle räven diggade också drömmar.)

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback