välkommen till mitt nya projekt.

ja så här ligger det till. jag har tagit mig ann ett nytt projekt, det går ut på att få ordning på att bli nyttig och hälsosam och som grädden på moset ska jag gå ner i vikt. projektet kommer man att kunna följa sporadiskt här på bloggen. om rappoeteringen upphör och ni inte hör något mer så har projektet misslyckats.

GI
är nu mitt nya motto.

dag ett har gått som smort (det gör alla dag ett iofs..) jag har varit beslutsam och duktig. läst i GI bibeln (boken) och handlat godkänd mat. imorgon är jag ledig, då tänkte jag att jag kunde ta och fila på en matsedel. det finns ju klara i boken men jag tänkte samanställa en egen som jag kan ha på väggen och gå efter. allt är så mycket enklare om det är planerat och klart vad man ska ha till frukost, lunch osv varje dag. måste ju planera vad jag ska ha i mina matlådor till jobbet med tex.

mitt största problem är inte att ge upp mitt älskade ris, choklad eller frukt (i fas 1), det är alkoholen. boose är ju tyvärr ingen höjdare i viktminsknings synpunkt men vin (både rött&vitt) duger iaf. nu är det vin och bara vin som gäller, inga mer goda drinkar eller cider.

Kommenterer:
Postat av: Mark

Varfgör ska du gå ned i vikt för. Du verkar i mina ögon vara inom ett rimligt BMI?

Postat av: Mark

är vi kompisar?

2007-09-12 @ 22:16:51
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: A

vad faaaaan har dugjort?? du kan ju inte ge upp ditt största intresse i livet!! (det är ju saant) aja, vin får väl duga! jag vill me gå ner i vikt!! men det räcker nog med att sluta ta bilen dom 1000 meterna till skolan och tillbax!=O

2007-09-17 @ 15:39:08

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback