on the rocks

det finns ett gäng olika sätt att spendera en 43 minuter lång tågresa. oftast brukar jag försöka få lite sömn. idag var detta inte ens ett alternativ.
jämte mig satt ett gäng (tänkte säga invandrargäng men kom på att det är ovecentligt hur vida det var första, andra eller gammelfarfars generation invandrare egentligen så för att återgå till berättelsen..) testosteronberusade och svettosande gossar i varierande åldrar och slurkade på fanta och mineralvatten.
någon av dom langade fram mobilen och det var startskottet. efter detta dansades, sjöngs, tjoade och klappades det händer oavbrutet resten av resan. mitt i allt satt jag.
gjorde ett försök att byta plats men hamnade då framför någon med slapp ringmuskel som satt och fes högt och ljudligt. flyttade tillbaka till kabarén.
dom var iaf ett gäng lyckliga rackare!

förövrigt så promenerade IFK hem en säker seger mot gävlestackana. jag har nu med fått min första egna blåvita halsduk, ni ska allt få se! 3-0, nu kan man sova gott. och om jah ska sova, oooh va jag ska sova!


troublemakers - staden göteborg

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback