hope there's somone

fy satan vilken fattiglapp man är. fick shock då jag kollade läget på kontot. 6tusen spänn. halleluja tänkte jag. men, något stämde inte. 6tusen var ungefär vad jag fick i lön. efter det har hyra och ett gäng räkningar betalts. tänkte i mitt stilla sinne att en 2-3 borde man väl i ha kvar. så fel man kunde ha. cirka tusen futtiga kronor var allt som skramlade i botten på mitt plastkort. de övriga stålarna var den efterlängtade, omtalade och guldkantade skatteåterbäringen.

hade tänkt att den skulle komma och göra mig stormrik, att jag skulle bjuda laget runt, åka på resa, frossa i shopping, spendera, spendera, spendera! men ja, lyx&överflöd uteblev. den fina skatteåterbäringen satte ingen guldkant, den fylle bara igen ett och annat gapande lånehål. jaja, den gick ju till något vettigt iaf.



antony and the johnsons - hope ther's someone.
kusligt bra.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback