utdrag från nattens dagboksanteckningar.

Huvudet spränger och kroppen kliar.

Överallt, kittlar retar river.

Revbenen är bäst att klia på, tjocka låren sämst.

Det bankar i huvudet, jag vill bara sova.


Hade uppe råttisarna i sängen. Dom är så fruktansvärt söta då dom tassar runt på fluffiga täcket. Nosar och undersöker allt. Gnager lite i tån, kuttrar nöjd, kittlar med sina små morrhår. Hjälp vad jag tycker om dessa små djur. Inte som en hund direkt men ändå, dom lyssnar på min röst och springer till mig då dom blir skrämda av något ljud. Det är vi. Jag och mina små ulldjur.


Dom bäddar om i buren, tvättar sig och smaskar i sig sin mat. Nattdjur. Men varför är jag vaken, jag ska ju sova. Trött så trött men vaken.


Måste byta lakan imorgon igen. Svettas och kliar. Små blodstänk överallt av sönderkliade sår. Ser lite äckligt ut, tur att jag endast är naken ensam.


Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback