i guds namn.

fy vad jag mår ruttet.
i kroppen, baksmälla och hunger och illamående. tusen gånger skönare än när jag mår ruttet i själ&skalle.
om allt bara hade funkat som det ska hade jag också vart bra mycket gladare. det kliar kliar kliar och ingenting hjälper. allergi(eller whatever)tabletterna funkar inte och kortisonkletet är inte att tänka på, svider i såren.

har inte ätit ordentligt idag men det gör ingenting, jag ska äta imorgon istället.
och imorgon är det måndag, då ska jag riga sjukan igen och se om dom ha fått mina provsvar. ska bli spännande och se om allt var OK med blodet.
en bra sak iaf, tandvärken är på bättringsväg (jippi).



ser på en dokumentär just nu manillas glömda barn, på 2an. handlar om filippinernas huvudstad manilla. där varvas märkesbutiker med gatubarn.
hela familjer lever tätt tillsammans på mycket små ytor i skjul byggda av plåt och skrot då hittat på den gigantiska soptipp där dom jobbar med att sortera och samla skräp som dom säljer vidare.
hundratals övergivna barn lever på gatorna och på barnhem under helt sinnessjuka förhållanden.
unga unga barn som tvingas vara vuxna. sniffar lim, flyr från polinens tortyr, kämpar för att få något att äta alls.
myndigheterna gör inte ett smack för att hjälpa, däremot lägger dom ner både tid och energi på att gömma och mörka.
filmteamet stoppas överallt, förbjudet att fimla förbjudet att fråga.
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ VÄRLDEN?!
varför har inte människoliv längre något värde. hur hur hur är det möjligt att det ser ut så här på sina håll i världen?
självklart är tron superstark och abort förbjudet, likaså preventivmedel.
det är ju GUD som förbjudit detta och att gatorna svämmar över av kvinnor, män, barn av alla åldrar, utan mat, utan pengar utan tak över huvudet är inte så farligt, för kyrkorna är proppfulla.



mutor, korruption

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback