am i crazy?

käre min värld, nu har skallen gått på högvarv under natten igen. två drömmar minns jag från i natt, den ena kan ha lite att göra med att jag och angelique pratade om hästar igår:
jag ska rida min första lektion på nygård på år och dar, måste springa på toa innan det är dags, går runt och letar efter toalett och upptäcker till min förvåning att jag knallar runt i endast ridbyxor och behå. hittar huset där toaletterna tydligen finns och får klättra upp för en lång brant trappa (avskyr trappor!) väl uppe är det först och främst kö till toan bestående av ca 20 pytte små barn och nummer två, ett mystiskt företag ligger där också där alla ansrällda har röda klackskor i lack.

dröm två var av det mer obehagliga slaget, att löpa topless på ridskolan var inte så farligt, detta var värre:
jag cyklar hem och det är natt, klart och tydligt helg för det är rätt mycket folk ute. väl valda delar av staden alingsås ihop plockade till en ny och aningen större stad.
åker på en alldeles för stor och mycket svårstyrd cykel ner för en backe. möter glada festare och tillika gamla bekanta längs vägen, de får kasta sig ur min väg eftersom cykeln far dit den själv vill.
åker på en mindre cykelväg där jag möter en av alingsås gamla nazirävar. han gör en driveby och sprutar tändvätska på mig samt slänger en tändsticka efter mig. han missar och jag upprepar för mig själv, tänd inte en cigg, tänd inte en cigg!
tar upp telefonen för att ringa och polisanmäla men ångrar mig, polisen kanske inte är att lita på? hör ett skrik men cyklar vidare.
möter ytterligare en bekant som berättar att skriket var ytterligare en driveby, fast denna gången var det en såg inblandat och att jag ska passa mig noga eftersom jag är född -86.

sen minns jag inga fler drömmar från i natt.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback