blody mary.

hej idag ska vi tala om ett lite tabubelagt, men ack så naturligt ämne, idag ska vi nämligen tala om mens.

jag fick min mens idag och blev superglad, ingen bulle i ugnen här inte!

de flesta tjejer tycker väl inte att det direkt är mysigt med mens fast heller int så himla jobbigt&äckligt. typ alla tjejer har det ju och har alltid haft det.
killar däremot kan jag förstå om dom tycker det är lite äckligt. blod som kommer ur kroppen utan att man är skadad. läääskigt va!!!
men, det är så det fungerar.

jag ska köpa mig en
menskopp. vad är det då? det är precis vad det låter som.


isället för att lägga hundratals kronor varje år på tamponer eller bindor som slängs kan man vara klimatsmart (och dessutom snäll mot plånboken) och köpa en menskopp. en liten kopp i silicon, lätt som en plätt att rengöra, håller i upp till tio år om man sköter den och är nogran med hygienen, kostar ett par hundralappar en gång ist för tusentals kronor man skulle komma upp i på dom 10 åren koppen håller.

tampongen kan ofta ludda av sig och i slutet av mensen kan även den minsta tampong för stor och jag är ingen vän av bindor alltså, menskopp ftw!

i love the menskopp alltså!



hittade denna roliga bilden. stackars kvinna som har vaginen på framsidan av kroppen alltså, ingen doggystyle för dennes del!

Kommenterer:
Postat av: Frida

Tycker att det liknar Shreks Fiona. Träsktroll kanske har snippan där fram. You never know!


Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback