tanken som räknas?

hur många tankar får plats i en skalle egentligen? hur mycket utrymme har en hjärna?

tar den någonsin slut? jag har för mig att man bara använder ca 10% av hjärnans kapacitet. men hur går man tillväga för att använda mer? einstein, darwin, platon och alla de andra grabbsen (och en och annan tös) måste ju ha stretchat den grå massan i skallen och använt mer än bara 10%.

eller var dom alla savanter?

det var ju inte som att någon av alla dessa historiska snillen löst jordens alla bekymmer. dom var ju faktiskt ganska nishade.



hur ser olika människors tankar ut? ibland önskar jag att jag kunde läsa tankar, inte för att få reda på skvaller eller så utan mer förstå folks, i vissa fall, mycket konstiga beslut.
jag gissar att jag inte är den enda som vill kunna se in i folks skallar (och då menar jag inte bokstavligt)

jag blir trött i skallen av att tänka på tänkande. helt klart hög tid att sova.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback