aha!

vilken aha-upplevelse jag fick i kväll. fick ett fint mail från en vän och plötsligt trillade poletten ner. jag har inte varit sjuk, det är absinens efter att jag slutade med medicinen så där tvärt!


inte för att jag mår bättre direkt, men det känns så mycket enklare att hantera då jag helt plötsligt kom på varför jag mått som jag gjort sista veckan!


bifogat i mailet var en sida med fysiska och psykiska symptom.

Fysiska:

• andningssvårigheter
• trötthet
balanssvårigheter
• yrsel
• darrningar
• skakningar
• illamående

• viktnedgång
• diarré, förstoppning, gaser
• huvudvärk av migränliknande typ
• hjärtklappning
• öronsus
• blodsockerfall
• blodtrycksfall
• myrkrypningar
• svettningar och frysningar
• gång och koordinations -svårigheter
• muskelkramp, ryckningar, dragningar
• ofrivilliga rörelser
• ögonsmärtor
• dimsyn
• sluddrigt tal
• muskel och ledvärk
• muskelsvaghet
• muskelstelhet
• stela, ”knäppande” leder
• mycket saliv i munnen
• vattenkastningssvårigheter och urinvägsinfektioner
• ”elektriska stötar”/ "blixtar" genom huvudet eller kroppen
• smärtsamma stickningar i huden
• sveda och ibland blödningar i hud och slemhinnor
• kall hud
• känslobortfall, ibland på ena sidan av kroppen


Psykiska:

• känslomässig instabilitet
• ångest

• rädsla
• nervositet
• irritation
• ilska
• upprördhet
• depression

• aptitlöshet
• gråtattacker
• otålighet
• rastlöshet

• överkänslighet för ljud, ljus och beröring
• sömnsvårigheter
• livliga drömmar
• mardrömmar
• panikattacker
• overklighetskänslor
• förvirring
• tanklöshet

• minnesstörningar
• man känner inte igen sig själv

 

dom jag märkt av allra mest markerade jag i fetstil. allt föll liksom på plats!


Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback