jag nu.

okej. nu har den gått en hel vecka sen jag blev dålig.


då jag ringde vårdcentralen häromdagen var det som att få en spark i magen. "testa att äta som vanligt folk.." har ätit som vanligt folk sen dess och mår om möjligt ännu värre, tanken på att gå upp i vikt igen har stressat mig.


dessutom slutade jag äta min medicin för kanske..två veckor sen?


kanske var det ett ovanligt barsligt beslut från min sida att sluta ta medicinen, som om läkarna som jag aldrig får träffa skulle bry sig om mitt lilla uppror?


nä, den ende som drabbas är ju jag själv (och min familj).


sist jag träffade en läkare är nog ett år sen ungefär. den supertrevlige och mycket engagerade läkaren, tror han kan ha hetat jakob, slutade på sörhaga och efter det fick jag aldrig någon ny..
jag har fått ringa efter nya recept som någon okänd snällt skrev ut, men det är allt..



eftersom jag ätit samma meicin i ett par år nu har jag ingen aning om hur jag fungerar utan.. well, nu har vi fått svar på det.

- extrema humörsvägningar.
- gråter som en dåre över asolut ingenting.
- framförallt är jag arg som ett bi, går inte att kontrollera fast jag vet att jag inte har något anledning att vara arg (främst drabbade är mamma&pappa)
- deprimerad one again. meningen med livet, anyone?



ja, så där rullar det på. därför fick jag lova pappa förut att ringa vårdcentralen imorgon igen och be att få träffa en läkarjävel och få ny medicin och kanske nån form av jävla utvärdering som omväxling. eftersom detta har visat sig inte vara nån jävla period, ingen vinterdepresion utan någon av det mer kroniska slaget så kanske, KANSKE (men troligtvis inte) någon läkare kan tänka sig att bry sig om mig lite?



troligvis onödigt att hoppas på för mycket.



jo, en sak till. att äta "som vanligt folk" (eller vad det nu beror på..) har iaf kickstartat kroppen på andra sätt med. jar för första gången på typ 3 månader fått mens. tydligen så tar kroppen igen för förlorad tid för jag har supermensvärk, något jag annars är lyckligt skonad från.

Kommenterer:

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback