svar sökes.

mening med livet.


japp, denna ständiga fråga. återkommer titt som tätt till just detta. vad är meningen med livet?



är det verkligen inte mer än att träffa "den rätte", skaffa en avkomma, jobba in pengar, betala räkningar, gå i pension, försöka att hålla sig frisk som gammal och sen dö.


om man nu som jag inte kom in på den utbildningen man vill gå och därmed fått käppar i utbildningshjulen och, ve och fasa, kanske måste jobba med något man inte älskar, hur ska man då klara av livet?

knalla till ett jobb man inte älskar bara för att få pengar till räkningar och mat, för utan pengar har man inte många alternativ, man överlever ju inte särskillt länge på kottar och rötter (eller vad naturen råkar ha på menyn för dagen)



om man inte har något man älskar att sysselsätta sig med, vad är då meningen?


även om jobbet kanske inte är det bästa i världen kanske man iaf har en hobby man älskar, då kanske det går an ändå, men om man inte har det?

vad gör man då?



fan, jag börjar känns mig både gammal och stressad nu. hade jag kommit in på design efter sommarn (är sjukt bitter över detta) hade jag haft en bra grund att söka vidare från.
nu har jag typ noll att utgå ifrån.

sen är mina komvux-pengar slut så jag kan inte söka nästa år så vida jag inte vinner en liten miljon så jag kan plugga och ändå ha ekonomin på det torra. känner mig dessutom lite åldersnojig, är för fan 25 och har iiingenting klart i livet.


voj voj, vad ska det bli av mig? var i livet kommer man egentligen vara om 5-10 år?



näe, nu blir det kaffe.

Kommenterer:
Postat av: Åsa-Påsa

Lilla Gumman ;) Du är BARA 25 och har hela livet framför dig! Du måste ju inte ha allt klart för dig nu, lev livet istället för att fundera på vad du ska/kan göra.

Ge inte upp bara för att en dörr stängdes för dig nu, testa andra. Man lär sig alltid nåt, vilken väg man än väljer att ta.Kram!

2011-07-10 @ 21:15:54
Postat av: Arlevik

du. jag känner likadant. jag jobbar på en himla hamburgerkedja. inte fan tänker jag göra det resten av livet. men polis blir jag ju inte, inte så länge knät är paj... så vad FAN ska man hitta på nu då? har ju varit inställd på polis i typ sex år innan knät.. gaah.



JÄVLA TUR, att vi har våra hundar. annars hade iaf inte jag tyckt livet varit speciellt hiphop liksom.



Men du ska nog se att det löser sig för oss också. På ett eller annat sätt..



Kram.

2011-07-10 @ 23:10:11
Postat av: kaisa malm

Hej! Vi har en bror till Din Ramsy. Skulle vara kul att höra ltie om Din goding. Vår heter Buffe, den tjockaste av alla valpar, svart då, brun nu.

Mvh

Kaisa

2012-01-22 @ 16:57:54

Tyck någonting och skriv det nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback